Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2010

Καταχρεώσανε τον ΟΣΕ με 10 δις και τώρα τον πουλάνε στους Κινέζους

Αφού δεν τους βγήκε "deal" με την Εθνική Τράπεζα και τους Κινέζους, οι Financial Times αποφάσισαν να βάλουν πωλητήριο στον ΟΣΕ με υποψήφιο αγοραστή την Κίνα.

Σε σημερινό τους δημοσίευμα οι Financial Times επισημαίνουν ότι μοιάζει τέλεια στρατηγική λογική για την Ελλάδα να προσπαθήσει να πείσει τους Κινέζους να προστρέξουν για τη διάσωσή της. Πόσο μάλλον όταν δεν έχει και πολλές εναλλακτικές για να συγκεντρώσει τα 55 δισ. ευρώ περίπου που θα χρειαστεί φέτος. Μάλιστα, τονίζει ότι το έργο του υπουργού Οικονομικών, Γιώργου Παπακωνσταντίνου, θα είναι πιο δύσκολο στην προσπάθεια ανεύρεσης κεφαλαίων, στην επίσκεψή του στη Νέα Υόρκη παρά στο Πεκίνο.
Στις ΗΠΑ, η ιδέα είναι να προσπαθήσουν να πείσουν τα hedge funds, τα οποία ωστόσο μοιάζουν εξαιρετικά απρόθυμα να ασχοληθούν με το ελληνικό χρέος. Αντίθετα, η Κίνα εμφανίζεται πιο ανοιχτή στην ιδέα επένδυσης ενός μεγάλου ποσού στα ελληνικά ομόλογα, αλλά όχι στο εύρος που θα ήθελε η Αθήνα.
Συγκεκριμένα, οι Financial Times αναφέρουν πως η Ελλάδα πρέπει να δανειστεί 26 δισ. ευρώ στο β΄ τρίμηνο, ώστε να αποδείξει και στις αγορές ότι μπορεί να αντιμετωπίσει τη χρηματοοικονομική κρίση και να δώσει ώθηση στην αξιοπιστία της χώρας, αποδεικνύοντας ότι μπορεί να αποφύγει τη χρεοκοπία.
Ωστόσο, τα 26 δισ. ευρώ ίσως είναι πολλά ακόμη και για τους Κινέζους. Οι τελευταίες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για ένα deal κοντά στα 8-10 δισ. ευρώ σε ένα 10ετές ομόλογο. Αλλά ακόμη κι έτσι, οι διαπραγματεύσεις δεν θα είναι εύκολες.

Οπότε, το ερώτημα είναι τι θα μπορούσε να προσφέρει η Ελλάδα ως αντάλλαγμα. "Φαίνεται ότι το Πεκίνο ενδιαφερόταν να αποκτήσει στρατηγική συμμετοχή στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδας. Αλλά αυτή η προοπτική φαίνεται ότι υπήρξε πολύ δύσκολη πολιτικά για τους Έλληνες να τη χωνέψουν.
Ένας σημαντικός αριθμός Ελλήνων αξιωματούχων και χρηματοοικονομικών ειδικών, υποστηρίζει ότι οι Κινέζοι πιθανότατα θα ζητήσουν ως αντάλλαγμα, χειροπιαστά assets που θα τους βοηθήσουν στην προσπάθειά τους να επεκταθούν περισσότερο στα Βαλκάνια και την Αν. Ευρώπη".
Το βρετανικό έντυπο αφού πιάνει με τη σειρά τις ελληνικές εταιρείες από αέρος ("η Ολυμπιακή εξαγοράστηκε από εγχώριο επιχειρηματία"), θαλάσσης (ο ελληνικός ναυτιλιακός στόχος είναι πολύ δύσκολο πολιτικά να πουληθεί"), καταλήγει στους σιδηροδρόμους, τους οποίους και θεωρεί δελεαστικό assets για τους Κινέζους.

Ναι μεν αναγνωρίζει ότι ο ΟΣΕ είναι υπερχρεωμένος, αλλά τονίζει ακόμη πως χρειάζεται εκσυγχρονισμό και μεγάλες επενδύσεις. "Και αυτό είναι ακριβώς που μπορεί να φέρουν οι Κινέζοι"
Μάλιστα, Ευρωπαϊκό κορυφαίο στέλεχος σιδηροδρόμων, επισήμανε ότι οι Κινέζοι είναι οι καλύτεροι στον κόσμο για να διαχειριστούν σιδηροδρόμους. Και μπορεί σύντομα να γίνουν από τους πιο επικίνδυνους ανταγωνιστές για τις ευρωπαϊκές εταιρείες.
"Υπό αυτές τις περιστάσεις, οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι μπορεί να αποδειχθούν χρυσή ευκαιρία για την Κίνα. Εάν το Πεκίνο αποφασίσει τελικά να πηδήξει στο Αθήνα εξπρές, μπορεί να αποδειχτεί σημαντική κίνηση για την ανατολικό-δυτική συνεργασία. Η εμπιστοσύνη θα επανέλθει στην Ελλάδα, οι Κινέζοι θα αποκτήσουν πρόσβαση στους σιδηροδρόμους των Βαλκανίων, και ο ΟΣΕ θα εκσυγχρονιστεί".

http://www.axiaplus.gr/Default.aspx?id=167986&lang=1&nt=108

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου