Τετάρτη 19 Μαΐου 2010

Κατα τ'αλλα είμαστε σε κρίση...

Ποιοι εφοπλιστές χτίζουν πλοία στην Κίνα

Του Κώστα Νάνου

Μπορεί τα κορεάτικα ναυπηγεία να ήταν ανέκαθεν τα «αγαπημένα» των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών, συγκεντρώνοντας την συντριπτική πλειοψηφία των «γαλανόλευκων» παραγγελιών για κατασκευές πλοίων, ωστόσο τα τελευταία 2-3 έτη άρχισε να παρατηρείται μια έντονη στροφή των Ελλήνων πλοιοκτητών προς τα κινεζικά ναυπηγεία.

Η έκρηξη» το 2007 του orderbook στα 526 εκατομμύρια dwt εξαιτίας της “χρυσής” περιόδου που διένυε η ναυλαγορά, ένας αριθμός που πλησίαζε στο 50% του ενεργού παγκόσμιου στόλου (περίπου 1,1 δισεκατομμύρια dwt), είχε ως αποτέλεσμα οι ναυπηγικές γιάρδες που συγκέντρωναν τον μεγαλύτερο όγκο των παραγγελιών να αυξάνουν στο διπλάσιο τον χρόνο παράδοσης των πλοίων, φτάνοντας έως και τα τέσσερα χρόνια.

Έτσι πολλοί εφοπλιστές αναγκάστηκαν να στραφούν σε ναυπηγεία άλλων χωρών, με την Κίνα να κερδίζει την μερίδα του λέοντος.

Αμέτρητα κινεζικά ναυπηγεία που άρχισαν τα τελευταία δύο-τρία χρόνια να ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια, εκμεταλλεύθηκαν στο έπακρον την εκρηκτική άνοδο στις παραγγελίες για κατασκευή πλοίων, αλλάζοντας τις ισορροπίες δυνάμεων και κερδίζοντας πολλές παραγγελίες μεταξύ των οποίων και ελληνικές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου “Intermodal”, 68 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, έχουν αυτή τη στιγμή υπό παραγγελία 320 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 23,7 εκατ. τόνων, που χτίζονται σε ναυπηγεία της Κίνας, με χρονικό ορίζοντα παραλαβής έως το 2012.

Δηλαδή σχεδόν τα μισά πλοία του ελληνικού ναυπηγικού προγράμματος χτίζονται πλέον στην Κίνα, με την Κορέα να βρίσκεται οριακά στην πρώτη θέση με 372 πλοία.

Από τα 320 “madeinChina” πλοία που περιλαμβάνει το ελληνικό “orderbook”, τα 223 είναι φορτηγά μεταφοράς ξηρού φορτίου, χωρητικότητας 18,7 εκατ. τόνων, τα 78 είναι δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 4,1 εκατ. τόνων, τα 10 είναι κοντέινερ χωρητικότητας 717 χιλιάδων τόνων.

Τα 195 εξ αυτών έχει προγραμματισθεί να παραδοθούν το 2010, ενώ βάσει του υπάρχοντος χρονοδιαγράμματος, 104 πλοία προβλέπεται να παραδοθούν το 2011 και τα υπόλοιπα 21 το 2012.

Δυνατά ονόματα Ελλήνων εφοπλιστών εμφανίζονται στην λίστα των παραγγελιών για ναυπηγήσεις πλοίων στα κινεζικά ναυπηγεία, όπως η GoldenUnion του Θεόδωρου Βενιάμη, προέδρου της Ένωσης Εφοπλιστών, η DynacomTankers του Γιώργου Προκοπίου και η Centrofin του αδερφού του Δημήτρη Προκοπίου, η AegeanMarinePetroleum του Δημήτρη Μελισσανίδη, ηTransmedShippingτου Χαράλαμπου Μυλωνά, η Dryshipsκαι η CardiffMarine του Γιώργου Οικονόμου, η Danaos του Γιάννη Κούστα, η AnangelShipping του ομίλου Αγγελικούση, η Enterprises Shipping & Trading του Βίκτωρα Ρέστη η AvinInternational της οικογένειας Βαρδινογιάννη, η Thenamaris του Ντίνου Μαρτίνου, η TeoShipping του Βασίλη Θεοχαράκη, η TrojanMaritime του Νίκου Νοτιά, η Goldenportτου Πάρη Δράγνη, κ.α.

Η GoldenUnion που ειδικεύεται στο ξηρό φορτίο με στόλο που προσεγγίζει σήμερα τα 15 φορτηγά bulk carriers, έχει σε εξέλιξη πρόγραμμα ναυπήγησης 17 πλοίων, τα οποία στο σύνολο τους χτίζονται σε κινεζικές γιάρδες.

Η ναυτιλιακή εταιρεία Dynacom Tankers του πανίσχυρου εφοπλιστή “tonnemillionaires” Γιώργου Προκοπίου χτίζει 17 δεξαμενόπλοιων(VLCC, suezmax, aframax, panamax και productpanamaxtankers) εκ των οποίων τα 15 κατασκευάζονται στην Κίνα.

Ακολουθεί σε ναυπηγήσεις σε κινεζικές γιάρδες η AegeanMarinePetroleum του Δημήτρη Μελισσανίδη.

Το εν εξελίξει πρόγραμμα της εταιρείας περιλαμβάνει την κατασκευή 14 δεξαμενόπλοιων τα οποία στο σύνολο τους χτίζονται στην Κίνα. Βρίσκονται στο τελικό στάδιο της ναυπήγησης και πρόκειται να παραληφθούν φέτος.

Στην ίδια λίστα εμφανίζεται και ο Γιάννης Αγγελικούσης, ο ναυτιλιακός όμιλος του οποίου χτίζει τα περισσότερα πλοία σήμερα από οποιονδήποτε άλλο Έλληνα εφοπλιστή. Ο ισχυρότερος Έλληνας εφοπλιστής βάσει της χωρητικότητας των πλοίων που διαθέτει ο όμιλος, έχει υπό ναυπήγηση 31 δεξαμενόπλοια και φορτηγά πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, εκ των οποίων τα 9 κατασκευάζονται στην Κίνα.

Ο υπό παραγγελία στόλος της Danaos του Ιωάννη Κούστα, του τρίτου σε μέγεθος ανεξάρτητου μεταφορέα εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, ανέρχεται σε 27 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με τα πλοία που χτίζονται από κινεζικά... “χέρια” να ανέρχονται σε 5.

Στη λίστα των εφοπλιστών που χτίζουν πλοία στην Κίνα περιλαμβάνεται και ο Γιώργος Οικονόμου. Η εισηγμένη Dryships στο αμερικανικό Χρηματιστήριο του Γιώργου Οικονόμου συμφώνησε πρόσφατα με κινεζικά ναυπηγεία για την κατασκευή δύο φορτηγών πλοίων, ενώ σε εξέλιξη φέρονται να βρίσκονται διαπραγματεύσεις του Έλληνα εφοπλιστή με τα κινεζικά ναυπηγεία Jiangsu για την παραγγελία ναυπήγησης πέντε δεξαμενόπλοιων(δύοVLCC και τρία suezmax), για λογαριασμό της CardiffMarine.

Από την λίστα απουσιάζουν ηχηρά ονόματα εφοπλιστών όπως η οικογένεια Τσάκου και οι αδερφοί Πολέμη.

capital.gr

ΣΧΟΛΙΟ

Να ζήσουν να τα χαίρονται...
Απο κει και πέρα το κράτος που είναι ;; Θέλουν να λέγονται Ελληνες ;; Εχουν περιουσίες και κάνουν δήλωση εδω ;; Τι φόρο πληρώνουν ;; Εχουν παθητικό ;; Δε νομιζω...
Δεν προτείνουμε να τους τα πάρει η εφορία να πληρώσει τους ΚΗΦΗΝΕΣ υπάλληλους... αλλα να υποχρεώσει ένα λογικό ποσοστό να δοθεί, αντι φόρου, σε παραγωγικές διαδικασίες να δουλέψει ο κόσμος να κυκλοφορήσει το χρήμα σε αυτη τη δύσκολη περίοδο που κλείνουνε επιχειρήσεις και μαγαζιά και αυτοκτονάει κόσμος....
Αντε μπραβο...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου